4 بزرگان اندیشه - نشر نو
  • ( 0 نظر )
    ۱۶,۰۰۰ تومان
    تاریخ بروزرسانی : 1397-12-25

    می‌دانی که نیم‌شبی فرا می‌رسد که هر کسی دیگر باید نقابش را دور بیندازد؟ فکر می‌کنی می‌توانی یواشکی اندکی پیش از آن نیم‌شب در بروی و مجبور نباشی نقابت را از چهره برداری؟

    ۱۶,۰۰۰ تومان
  • ( 0 نظر )
    ۱۸,۰۰۰ تومان
    تاریخ بروزرسانی : 1397-08-07

    من نگاهم به پیش بود... به آینده‌ای که در آن بهترین خصلت‌های دوره‌های بسامان با بهترین خصلت‌های دوره‌های نابسامان یکجا جمع خواهند شد؛ آزادی بی ‌قید و شرط اندیشه و آزادی نامقید عمل فردی به هر شکل که صدمه‌ای به دیگران نرساند. با پرورش آنچه در انسان‌ها یگانه و مخصوص به خودشان است، و با میدان دادن به آنهاست که انسان‌ها می‌توانند موجوداتی شریف و زیبا شوند، و نه...

    ۱۸,۰۰۰ تومان
  • ( 0 نظر )
    ۱۸,۰۰۰ تومان
    تاریخ بروزرسانی : 1397-12-20

    شخصیت‌های رمان‌های داستایفسکی با گذشت زمان از ما دور نمی‌شوند؛ پیر نمی‌شوند، به قلمرو اثیری الهگان هنر کوچ نمی‌کنند... آنها در شب‌های بیخوابی و تاریک بر در می‌کوبند، به بالینمان می‌آیند و ما را به گفتگوهای پرتشویش می‌کشانند. با هر تپش قلبمان داستایفسکی به ما می‌گوید: «آری، می‌دانم؛ و بیش از آن هم می‌دانم، و چیزهای دیگری هم جز آن می‌دانم.» او با نگاه خیرۀ...

    ۱۸,۰۰۰ تومان
  • ( 0 نظر )
    ۲۵,۰۰۰ تومان
    تاریخ بروزرسانی : 1398-05-22

    حکم مکنید تا بر شما حکم نشود. زیرا بدان طریقی که حکم کنید بر شما نیز حکم خواهد شد و بدان پیمانه که بپیمایید برای شما خواهند پیمود. و چون است که خس را در چشم برادر خود می‌بینی و چوبی را که در چشم خود داری نمی‌یابی... ای ریاکار، اول چوب را از چشم خود بیرون کن، آنگاه نیک خواهی دید تا خس را از چشم برادرت بیرون کنی!

    ۲۵,۰۰۰ تومان
  • ( 0 نظر )
    ۲۱,۰۰۰ تومان
    تاریخ بروزرسانی : 1397-12-25

    در کل، آدم‌ها بیشتر خوبند تا بد؛ ولی نکته این است که آدم‌ها کم و بیش نادانند. همین بیشی و کمی است که شرارت و فضیلت می‌نامیمش. اما بزرگترین شر چاره‌ناپذیر آن نادانی ا‌ست که خیال می‌کند همه چیز را می‌داند و بنابراین به خود حق کشتن می‌دهد.

    ۲۱,۰۰۰ تومان
  • ( 0 نظر )
    ۱۷,۰۰۰ تومان
    تاریخ بروزرسانی : 1397-11-08

    برای اندیشهٔ لیبرالیسم سیاسی، حیاتی‌ست که با سازگاری منطقی کامل معتقد باشیم که برای جاری کردن آموزهٔ جامع خودمان -که البته آن را معقول یا راست و صادق می‌دانیم- استفاده از قدرت سیاسی نامعقول است.

    ۱۷,۰۰۰ تومان
  • ( 0 نظر )
    ۲۲,۰۰۰ تومان
    تاریخ بروزرسانی : 1398-02-16

    کامل­ترین و سرشارترین زندگی واقعاً انسانی «زندگی عمل‌ورزانه» است. پیش‌فرض «عمل» تکثر و تنوع انسانی است و مستلزم همراهی دیگر انسان‌هاست... حوزهٔ عمومی در عین اینکه قلمرو مناسب عمل انسانی است، خود زادهٔ عمل انسانی هم هست.

    ۲۲,۰۰۰ تومان
  • ( 0 نظر )
    ۲۳,۰۰۰ تومان
    تاریخ بروزرسانی : 1398-04-19

    شاید در نگاه اول فایدهٔ شکّی چنین کلی آشکار نباشد، اما فواید این کار بسیار است، زیرا چنین شکّی ما را از هر نوع پیش‌داوری و تعصب خلاص می‌کند، و راهی بسیار آسان پیش پای ذهن می‌گذارد تا خود را به جدایی از حواس عادت دهد، و نهایتاً این خاصیت را هم دارد که بعد‌ها، وقتی حقیقت چیزی را کشف می‌کنیم، دیگر به آن هیچ شک نکنیم.

    ۲۳,۰۰۰ تومان
  • ( 0 نظر )
    ۲۴,۰۰۰ تومان
    تاریخ بروزرسانی : 1398-04-19

    نوع بشر تنها گونه‌ای است که گذشته دارد. اما خیلی معلوم نیست که آینده هم داشته باشد. این در گرو جنبش‌های مردمی‌ای خواهد بود که وقف ارزش‌هایی باشند که در نظم اجتماعی و سیاسی موجود یا سرکوب شده و یا به حاشیه رانده شده‌اند؛ یعنی اجتماع، همبستگی، نگرانی دربارهٔ محیط زیستی شکننده و اندیشهٔ مستقل و مشارکت دموکراتیک حقیقی در جنبه‌های گوناگون زندگی.

    ۲۴,۰۰۰ تومان
  • ( 0 نظر )
    ۲۲,۰۰۰ تومان
    تاریخ بروزرسانی : 1398-04-19

    قصد هابز رسیدن به پاسخی است قطعی برای این سؤال که چرا مردمان می‌جنگند؟ هابز می‌خواهد توضیح دهد که چرا ما نمی‌توانیم با هم کنار بیاییم. ما به همدیگر بدگمان هستیم و به­درستی هم به هم بدگمان هستیم. وقتی در موقعیتی هستیم که نمی‌توانیم به دیگران اعتماد کنیم، حاصلش کشمکش و جنگ می‌شود.

    ۲۲,۰۰۰ تومان