سیر عقل در منظومهٔ حقوق بین‌الملل (ویراست دوم)

AS_14651

160,000 تومان

«روش» اصولاً با موضوعات ماهویِ علم حقوق سر و کار ندارد، بلکه با وسایل شناسایی این موضوعات مرتبط است. به تعبیری دیگر، «روش» به معنای همداستانی بر سر اسباب و وسایل شناخته‌‌شده‌ای است که وحدت و توازن عقلانی علم حقوق را تضمین می‌کند و زمینه‌ای فراهم می‌آورد که بتوان بر استنتاجات عمل‌کنندۀ به آن علم نظارت کرد...

جزییات بیشتر

«روش» اصولاً با موضوعات ماهویِ علم حقوق سر و کار ندارد، بلکه با وسایل شناسایی این موضوعات مرتبط است. به تعبیری دیگر، «روش» به معنای همداستانی بر سر اسباب و وسایل شناخته‌‌شده‌ای است که وحدت و توازن عقلانی علم حقوق را تضمین می‌کند و زمینه‌ای فراهم می‌آورد که بتوان بر استنتاجات عمل‌کنندۀ به آن علم نظارت کرد...

از این رو، غرض از روش‌شناسی حقوقی، تأیید یا تصدیق وجود «قاعدۀ حقوقی» یا حتی آشکار ساختن معنا و مفهوم دقیق آن نیست، بلکه به‌دست آوردن ابزارهایی برای اثبات یا تفسیر «قاعدۀ حقوقی» یا به‌ طور کلی دریافت «حقیقت حقوقیِ» آن است. به عبارت دیگر، غرض از روش‌شناسی حقوقی نشان دادن راه‌های درست استدلال حقوقی است...

تألیفدکتر هدایت‌الله فلسفی
نوبت چاپدوم
تاریخ نشر۱۳۹۹ (اول، ۱۳۹۶)
قطعرقعی
نوع جلدگالینگور (جلد سخت)
تعداد صفحاتچهل و هفت + ۷۷۶ صفحه
شابک978-600-490-029-4
موضوعحقوق بین‌الملل -- روش‌شناسی -- تحقیق
وضعیت نشرتجدید چاپ
رتبه 
1396-11-28

title

سلام. هر بار که کتابی جدید از استاد دکتر فلسفی منتشر می شود، نظم حقوقی و دانش حقوق در ایران، گام هایی استوار، بلند و مطمئن به جلو برمی دارد. با انتشار کتاب های ایشان، می توان هنوز اطمینان داشت که حقوق ایران زنده است.
کتاب "سیر عقل در منظومه حقوق بین الملل" کتابی است که با دقتی عالمانه، تمام زوایای متدولوژی در دانش حقوق را شرح می دهد. این کتاب فقط برای دانشجویان حقوق بین الملل راهگشا نیست، همه ی دانشجویان رشته ی حقوق می توانند بهره ببرند.
دکتر اسدپورطهرانی.

  • تعداد 1 نفر از 1 نفر این نقد را مفید ارزیابی کرده‌اند.

بررسی خود را بنویسید!

نظرتان را بنویسید

سیر عقل در منظومهٔ حقوق بین‌الملل (ویراست دوم)

سیر عقل در منظومهٔ حقوق بین‌الملل (ویراست دوم)

«روش» اصولاً با موضوعات ماهویِ علم حقوق سر و کار ندارد، بلکه با وسایل شناسایی این موضوعات مرتبط است. به تعبیری دیگر، «روش» به معنای همداستانی بر سر اسباب و وسایل شناخته‌‌شده‌ای است که وحدت و توازن عقلانی علم حقوق را تضمین می‌کند و زمینه‌ای فراهم می‌آورد که بتوان بر استنتاجات عمل‌کنندۀ به آن علم نظارت کرد...

مطالب مرتبط